Producten & diensten optimaliseren op basis van huidige en aankomende trends?

Uitdagingen

Optimalisatie van het bestaande assortiment van producten/diensten

Beltaste is een kmo die met haar Vanreusel vleessnacks een vaste waarde is in de frituur. Frietjes en frituursnacks zijn onderdeel van onze Belgische cultuur. Als producent is het dan ook belangrijk dat je meegaat met de globale trends en daarop inspeelt met de juiste innovaties, rekening houdend met de noden van de consument. Beltaste klopte aan bij One Inch Whale voor een analyse van de huidige en aankomende trends en op basis hiervan de toekomstige innovaties in kaart te brengen die aansluiten bij de huidige een aankomende trends. Dit werd als volgt aangepakt:

1. Trends analyse: trendrapporten en artikels over voeding en ‘snacking’ schetsten een toekomstbeeld van de voedingsindustrie en consumentennoden.
2. Identificatie innovatieplatformen: vertaling van trends naar innovatieplatformen die relevant zijn voor Beltaste.
3. Co-creatie workshop: met een uitgebreid team van interne medewerkers werden bijna 300 ideeën gecreëerd binnen deze platformen waarvan er sommige de maanden nadien nieuw in elke frituurtoog te vinden zijn.

Indien je relevante innovaties op de markt wil zetten is het cruciaal de trends & de consument centraal te zetten én vooral de volledige organsiatie zo goed mogelijk te betrekken in het proces.

→ Optimalisatie van het bestaande assortiment van producten/diensten

Case specificaties

  • Uitdaging(en) → Optimalisatie van het bestaande assortiment van producten/diensten
  • Budget
    € 5000 - € 9999
  • Doorlooptijd
    1 tot 3 maanden
Door wie?

One Inch Whale

https://www.oneinchwhale.com/

Voor wie?

Beltaste NV

https://www.vanreusel.eu/nl