Hoe klanten gerichter benaderen?

Uitdagingen

Meer (bestaande) producten/diensten verkopen bij je bestaande klanten

Fietsen Gaethofs is een authentiek familiebedrijf waar ondertussen al de derde generatie klaar staat om haar vakmanschap verder te zetten. Fietsen Gaethofs biedt meer dan 1000m² showroom op 3 locaties met een ruime keuze aan topmerken.

Om haar klanten beter te kunnen opvolgen en gerichter te benaderen liet het familiebedrijf een klantwaarde-segmentatie uitvoeren door Hogeschool PXL. Op basis van het aankoopgedrag van haar klanten (aankoopgegevens) kreeg het bedrijf niet alleen inzicht in verschillende klantsegmenten, Fietsen Gaethofs kon ook onderbouwde beslissingen nemen m.b.t. de gerichte opvolging van specifieke klantsegmenten en klanten.

De PXL klantwaarde-segmentatie zet aankoopdata van klanten om in 8 verschillende segmenten op basis van recentheid van aankoop, aankoopfrequentie en aankoopbedrag. Niet alleen krijgt men inzicht in de omvang van 8 relevante klantsegmenten, voor elke klant wordt ook het klantsegment aangereikt wat gerichte en onderbouwde klantopvolging mogelijk maakt. Een dergelijk onderzoek komt in aanmerking voor kmo-portefeuille.

Als enthousiast team van experten willen we voor de ideale combinatie van betrouwbare en professionele service in een familiale, ontspannen sfeer zorgen. Gerichte en persoonlijke klantopvolging is daarbij heel belangrijk. Deze analyse was voor ons heel nuttig, niet alleen voor gerichte persoonlijke opvolging maar ook als basis voor diverse buyer persona en het verbeteren van de customer journey.

→ Meer (bestaande) producten/diensten verkopen bij je bestaande klanten

Case specificaties

  • Uitdaging(en) → Meer (bestaande) producten/diensten verkopen bij je bestaande klanten
  • Budget
    Minder dan 1000€
  • Doorlooptijd
    1 tot 3 maanden
Door wie?

PXL Research

https://www.pxl.be

Voor wie?

Fietsen Gaethofs

https://www.gaethofs.be/