Hoe nieuwe klanten vinden dankzij een potentieelonderzoek?

Uitdagingen

Prijszetting product/dienst op basis van betalingsbereidheid van (potentiële) klanten
Nieuwe klanten vinden
Zicht krijgen op het potentieel van een product/dienst bij een specifieke doelgroep

Schatteneiland wordt al meer dan 25 jaar oprecht blij van uitdeelspeelgoed. In dit kleinschalige familiebedrijf weet men hoe belangrijk het is om kinderen te kunnen belonen, troosten, bedanken of zelfs betoveren in je praktijk, bedrijf of zaak… Men stelt er pakketten van uitdeelspeeltjes dan ook met heel veel liefde samen.

Schatteneiland wilde de klantenportefeuille verder uitbouwen en liet daarvoor een kwantitatief potentieelonderzoek uitvoeren bij enerzijds Belgische tand- & huisartsen en anderzijds Belgische frituren. Schatteneiland wilde een adequate inschatting krijgen van het potentieel van haar producten bij de twee beoogde segmenten, alsook helpen bij de uitwerking en realisatie van een goede marktbenadering om nieuwe klanten aan te trekken.

Hogeschool PXL voerde voor Schatteneiland twee PXL potentieelmeters uit, eentje per beoogd segment. De PXL potentieelmeter heeft een gevalideerde methodiek met vaste vragenlijst en standaardverwerking waardoor dit standaard-onderzoek van Hogeschool PXL aanzienlijk budgetvriendelijker is dan maatwerk-onderzoek. De aangegeven kostprijs geeft de kost van een PXL potentieelmeter bij één doelgroep weer.

Dit onderzoek gaf me relevante inzichten die nuttig waren om ons aanbod uit te breiden, prijzen bij te stellen en om nieuwe klanten te vinden! Tijdens het onderzoek kreeg ik bovendien al aanvragen van nieuwe klanten die al beroep wilden doen op Schatteneiland dankzij de informatie over ons en onze producten die in de bevraging aan bod kwam!

→ Prijszetting product/dienst op basis van betalingsbereidheid van (potentiële) klanten
→ Nieuwe klanten vinden
→ Zicht krijgen op het potentieel van een product/dienst bij een specifieke doelgroep

Case specificaties

  • Uitdaging(en) → Prijszetting product/dienst op basis van betalingsbereidheid van (potentiële) klanten
    → Nieuwe klanten vinden
    → Zicht krijgen op het potentieel van een product/dienst bij een specifieke doelgroep
  • Budget
    € 1000 - € 2499
  • Doorlooptijd
    1 tot 3 maanden
Door wie?

PXL Research

https://www.pxl.be

Voor wie?

Schatteneiland

https://www.schatteneiland.be/